Gud testet deg

 

Husregler på bloggen

  1. Her lærer vi om de offisielle kriteriene for psykopati og narsissisme, men også de uoffisielle, de som fagfolk og behandlere ikke nødvendigvis kjenner til hvis de aldri har hatt en nær relasjon med en psykopat eller narsissist. Mange av psykopatens kjennetegn er synlige kun for primærobjektet og skjult for alle andre. Selv om mange kjennetegn ikke er offisielle så er de ikke mindre viktige. Dere som aldri har hatt en nær relasjon med en psykopat eller narsissist kan glemme å kverulere her, dere vet ikke bedre enn oss. Men dere er velkomne til å lese bloggen, delta i diskusjoner og lære.
  2. Vi kan korrigere hverandre men vi dømmer ingen. Vi støtter hverandre og tenker over hvilke ord vi bruker innen vi skriver dem.
  3. Vi kommenterer aldri under fullt navn. 
  4. Vi forteller om våre personlige erfaringer med psykopater og narsissister. Dette innebærer nødvendigvis detaljerte beskrivelser av oss selv og psykopaten. Vi gjør det for å lære og forstå, men vi sverter ikke og vi navngir ikke.
  5. Når bloggforfatter svarer på kommentarer, så gjøres det på en slik måte at alle kan ha nytte av svaret. Det betyr at svaret ikke nødvendigvis er tilpasset den som spør. Når brukere svarer hverandre så er det opp til dere hvordan dere vil gjøre det.
  6. Psykopater, narsissister, flygende aper, troll og andre giftige mennesker er ikke velkomne på bloggen. Dere vil hurtig bli avslørt og utestengt.
  7. Det vil aldri bli oppfordret eller oppmuntret til noe annet enn NK med en psykopat eller narsissist. I enkelte tilfeller er det forståelse for at NK er uoppnåelig, men ingen vil få støtte til å bli værende i en relasjon med en psykopat når det er fullt mulig å gå. Derimot støtter vi dem som ønsker å gå men som ennå ikke har klart det.
  8. Denne bloggen handler om psykopater og narsissister. Den er opptatt av korrekt bruk av disse betegnelsene. En person er ikke en psykopat kun fordi han/hun har behandlet deg dårlig, fordi han/hun er kriminell eller fordi du ikke liker vedkommende. Men psykopater finnes og det spiller ingen rolle hva diagnosen kalles for øyeblikket. Bloggen handler ikke om andre forstyrrelser enn disse, da andre forstyrrelser innebærer en helt annen opplevelse for de som står den forstyrrede nær.
  9. Vi er ikke opptatt av kjønn eller etnisitet på psykopaten, for psykopater finnes i alle utgaver. Vi er heller ikke opptatt av type relasjon; en psykopatisk venn kan ramme objektet like hardt som en partner, slektning eller kollega.
  10. Henvendelser til bloggforfatter skal skje på mail; [email protected] . Dessverre er det ikke alltid kapasitet til å svare men alle henvendelser blir lest og ingen blir glemt. Bloggforfatter ber om forståelse for at han har et aktivt liv ved siden av bloggen, med jobb og hund, katt og høns, og at alt arbeid med bloggen skjer på fritiden og etter evne.
5 kommentarer
    1. Lurer på en ting som ikke har noe med tittelen på innlegget å gjøre. Jeg gikk og tenkte (igjen) på forholdet til “min” N/P – En relasjon som har vart noen år og som innimellom har kostet meg mye tankekjør. Jeg har funnet litt mer fred med årene, men det er nok enda noen brikker som må på plass etter hvert som ting modnes i hodet mitt. Jeg tenker på dette med sex igjen. Min N/P tok kontakt på Messenger. Jeg visste hvem han var, men kjente ham ikke. Akkurat den tiden han begynte å sende meg meldinger var jeg arbeidsledig (ble sykemeldt fra jobben min pga en psykopatisk sjef som førs meg ut). Tenker at kanskje han visste om dette da han begynte å sende meg meldinger? De begynte så søte og vennlige, men gikk fort over til å bli sexualiserte. Men på en litt uskyldig måte som kunne tolkes som humor. Jeg valgte å tolke dem som humor, da jeg hadde dårlig selvfølelse på den tiden og ikke så på meg selv som noe blikkfang “at all”. Dette var nok en test for å se hvordan jeg responderte og om jeg responderte. Jeg var overrasket, men svarte ham. Gikk ikke lang tid før de første dick-picks’ene kom. Jeg lurte på hva han ville med meg, men da svarte han at han hadde vært såååå forelsket i meg siden første gang han så meg. Da var jeg solgt. Det var det manipulative skiftet. Så traff jeg ham. I forkant sa han at vi ikke måtte få følelser for hverandre, dette skulle bare vært et eventyr. Men jeg traff ham. Og omgivelsen for treffet var helt spesielt. Det var helt mørkt i rommet. Jeg kunne nesten ikke se ham. Han var rett på sak med en gang jeg kom. Han maste så intenst om sex – tok ikke nei for et svar. Var omtrent som en liten unge som maste og maste. Til slutt ga jeg etter. Etterpå var han kald og kjølig og nærmest ba meg om å gå. Så var det stille i 1,5 mnd etterpå før det kom ny melding helt ut av det blå: “Hei, lenge siden jeg har sett deg”. Da var jeg solgt igjen. Jeg var helt besatt. Så dette har vært greia med denne gifte mannen i flere år. Men det er over nå. Heldigvis. Men jeg får flash-back enda over ting jeg lurer på. Og nå er det dette med at han maste så intenst om å ha sex. Er det fordi han da visste at sex er som det sterkest lim for å få kontroll over offeret sitt. At han visste at dersom han fikk ha sex meg, så hadde han full kontroll over meg. For liker de igrunnen sex med oss? Er det ikke sånn at de egentlig syns vi er ekle og de egentlig like godt kunne hatt sex med seg selv?

      1. Grunnen til at han maste kan nok være mange ting. Du ble testet. Ikke av Gud men av ham. Hvor sterk var din viljestyrke? Var du et egnet objekt?
        Der er fant til å få det de vil ha, og tar neppe nei for et nei.
        P/n har nok en seksualitet, men de kan ha sex med hvem som helst som gir dem forsyning, inkludert det samme kjønn. Sexen handler om noe annet enn tilknytning.

    2. Vi har en PS. i nærmiljøet, som nå blir avslørt av de fleste. Alle snakker om hvor hyggelig han var før, men nå er det flere som sier han må.være ps… Hans sanne selv er så synlig nå.
      Jeg har hatt han mer tett innpå, så jeg har ingen tvil. Merket det instinktivt også når han var “snill”. Som at noe skurret. Nå er jeg sjeleglad for at jeg beskyttet meg selv nok til å ihvertfall ikke dele masse sårbart som jeg opplever han prøvde å dra ut av meg i starten. Jeg ble hekta, men klarte å ikke la det gå lenger. Derfor lettere å komme seg ut enn andre PS.

      Spørsmålet er hva som foregår når de blir avslørt. Han får vel ikke nok NF til å holde maska si blandt lokalbefolkningen. Han har vært igjennom ett stort brudd, og konkurs, så kan vel være derfor. Han er også en litt offentlig person, derfor kjenner mange han. Sjef på arbeidsplassen sin, og hobbypolitiker.

      Stakkars mann.
      Føler han blir et så tydelig eksempel på hvor små de egentlig er inni seg.

      1. Da klapper vi i hendene. Ikke fordi folk er psykopater, men fordi de blir oppdaget og at andre dermed kan beskytte seg.

        Når de blir avslørt – for det blir de faktisk hele tiden – så får det sjelden juridiske konsekvenser. Men de flytter på seg for å næres av nye, uvitende mennesker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg