Når NK ikke oppleves tilfredsstillende

Etter alt psykopaten gjorde, skal NK (null kontakt) liksom være gjengjeldelse god nok? Psykopaten ruinerte deg, emosjonelt, psykisk, økonomisk eller fysisk – eller alt sammen – og din fullstendige utestengelse av ham/henne skal få dem til å angre, betale deg tilbake og forstå hvor urettferdig de behandlet deg? Eller gi dem kvaler, smerte og ødelegge dem, slik de ødela deg?

Nei. Det ødelegger dem ikke. Det er ikke straff hard nok, for hva de gjorde mot deg.

Men ingenting du kan gjøre vil være det. Du kan ikke påvirke dem slik de påvirket deg, for de kan ikke elske og føle slik du gjorde. De knytter seg ikke til noen, slik du gjorde. Det er derfor ikke mulig å skade dem, skuffe dem eller gi dem sorg for noe som handler om relasjoner og mellommenneskelige bånd. Det er kun du som ble skadet, fordi du våget å ha en relasjon med dem. Psykopaten hadde aldri en relasjon med deg.

Så nei. Det er ikke tilfredsstillende nok med NK. Du sitter igjen med følelsen av å la dem slippe unna. Og det gjør de jo på sett og vis. Men husk, de slipper ikke unna seg selv. De vil alltid være jagende etter noe de ikke kan få, og evig misfornøyde.

Men du, du slipper heller ikke unna deg selv. For selvfølgelig er NK en straff. Men du er ikke i stand til å se det.

I relasjonen så var du den tålmodige og den støttende. Den som ventet men aldri lagde bråk. Den som godtok og tolererte. Den som betalte. Den som var føyelig og snill, men som gråt bak lukkede dører.

Psykopaten var den som bedro og var illojal. Som lokket deg inn i en falsk relasjon med store ord og fagre løfter. Som skuffet og såret deg, uten noen gang å beklage det.

Og du tror at psykopaten var premien? Nei. Det var du som var premien. Selvfølgelig er det et tap for psykopaten å miste deg. Og de vet det innerst inne. De vil aldri savne deg som menneske. Men selvfølgelig var det et tap for dem å miste deg, du bygget dem jo opp. Du ga dem en gratis tur. I tillegg ga din exit dem en stygg ripe i lakken – på et eller annet nivå så forstod de at du likevel ikke syntes de var noe å samle på. For da hadde du jo kommet tilbake.

Så hvis NK ikke oppleves tilfredsstillende, så er det ikke fordi det ikke er straff hard nok. Det er fordi du ikke betrakter deg selv som en premie god nok. Da vet du hva du har å gjøre, du må snu om på ditt selvbilde; du var en premie for dem. De var heldige som traff deg. Selvfølgelig er det straff at de ikke lenger blir inkludert i ditt liv.

Husk også at NK ikke er for å straffe dem, men for å beskytte deg. Det er noe som heter at “første gang man dreper så er det vanskelig. Andre og tredje gang er det enkelt”. Alle seriemordere sier dette. Det er en terskel som skal overtres, deretter blir det rutine. Nå skal du ikke drepe psykopaten fysisk (men fantasier er lov). Hva jeg mener er at psykopaten kanskje var din første NK. Det oppleves vanskelig for en ordentlig person som er lojal, føyelig og en pleaser å kutte personer så tvert – “slik gjør man da ikke?”.  Men det var faktisk en god ting at du måtte gjennom det. For giftige mennesker vil ikke ha nubbesjans i ditt liv fremover. Det vil bli rutine å bryte med alle som er skadelige for deg.

Jeg kan love deg at NK blir tilfredsstillende. Med tiden.

 

SISTE SJANSE FØR JUL! Til å gi en gave til deg selv eller til noen du tror trenger det.

Du kan kjøpe både min første bok “Psykopati og kjærlighet”, og min nye bok “Men tankene mine får du aldri – om Gråsteinmetoden” direkte av meg til reduserte priser.

“Psykopati og kjærlighet” får du for 250 kroner inkl. frakt (24% rabatt på butikkpris).

“Men tankene mine får du aldri” får du for 200 kroner inkl. frakt (20% rabatt på butikkpris).

Kjøper du en av hver så får du ytterligere 10% rabatt, det betyr begge bøkene for 405 kroner inkl. frakt (i stedet for 450). 

Ta kontakt på [email protected] hvis du er interessert i dette tilbudet.   

Siste bestilling for å nå frem til jul er 15/12.

 

 

4 kommentarer
    1. Godt sagt! Den første uken etter NK føltes det som nok straff. Men ettersom tiden går, og de prøver ikke en gang å hoovre, så begynner man å tvile på om de faktisk merker fraværet! Kjennes ut som man er en fremmed person som P ikke en gang vet eksisterer…Godt å lese at de gjør det på sin måte, og de som ikke får oppleve hoover (som de er klar over) kan trøste seg med, at det kan være at de har gjort stor narsissist skade, slik at det kan forklare manglende forsøk fra P fra å vise at de merker NK. Riktig NK forebygger, men hvis de ville kunne de ha klart det å få til kontakt.

    2. NK er vel ikke alltid ment som straff? Det kan være fordi man lurer på om personen vil savne en tilbake, fordi man rett og slett gir opp og ikke vil virke som en helsprø stalker når man blir ignorert og frosset ut, og fordi man må trekke seg tilbake og slikke sine sår etter grenseoverskridende adferd. Har egentlig vært der på alle tre… Og ikke minst, når man til slutt skjønner at man har et enklere liv uten vedkommende.

      1. NK er kun ment som beskyttelse av deg selv. Men det er lov å betrakte det som straff eller hva som helst – hvis det får deg til å ta steget.

    3. Virkelig godt skrevet. NK ( eller Gråsten ) vil føles , nogen gange godt og nogen gange dårligt, alt efter dit humør. Rehabiliteren efter en P vil gå op og ned i lang tid og det vil påvirke din sindstilstand. Jeg indførte Gråsten ( har børn og børnebørn med ex P ) ca et halvt år efter jeg var flygtet fra ex P . Jeg brugte de sidste kræfter på at komme væk, men vidste da ikke noget om psykopati. Jeg fandt denne hjemmeside og begyndte at læse mig op, på alt der var skrevet herinde. Det var virkelig chokerende læsning, for det passede fuldstændigt på min situation. I starten tænkte jeg dog, det er det samme som jeg har været ude for, men ligefrem blokere en mand man har boet med i 29 år. Det var meget i mod mine værdier, men lidt efter lidt, blev jeg klar over, at denne hjemmeside havde ret. Gråsten var den eneste vej frem. Jeg blev forsøgt hoovet ind igen, selvom vi var blevet skilt og jeg var flyttet langt væk. Mine tanker fik mere ro, jo mindre jeg havde med ex P at gøre og jeg kunne koncentrere mig om mig selv og om at blive rask. Hele mit tidligere liv var koncentreret om, hvordan P havde det, var han sur, var han glad. Nu har han et nyt offer, hun er dog lige flyttet væk fra P , men har fortalt min datter…vi er stadig kærester.. jeg kan bare ikke leve med din fars humørsvingninger.. Hun har endnu ikke indset vigtigheden af NK endnu, men det skal nok komme…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg