Boken “Psykopati og kjærlighet” kan nå bestilles

video:video

Den offisielle boken til bloggen er nå klar til forhåndsbestilling.

Den er leveringsklar medio april på Kolofon forlag.

Link til bestilling finner du her: www.kolofonshop.no

Det meste av innholdet i boken er å finne her på bloggen, slik at den passer best for dere som ønsker å bevare det beste fra bloggen mellom to permer. Eller kanskje du synes boken er en passende gave til en du kjenner.

Boken er på 260 sider og med stiv innbinding.

Boken kan bestilles direkte fra forlaget. Den kan også bestilles hos andre nettbokhandlere eller i fysiske bokforretninger. Hvis du ikke ønsker å kjøpe boken så kan du spørre ditt lokale bibliotek om de er villige til å kjøpe boken inn, da gjør du den dessuten tilgjengelig for andre. Ved å bestille boken hos din lokale bokhandler eller bibliotek så bidrar du til å promotere boken. På forhånd takk.

Med utgivelsen så avslører jeg også min identitet. Mitt navn er Daniel Sundkvist og jeg er 40 år. Jeg er opprinnelig fra Kragerø men p.t. bosatt i Oslo. Grunnen til tidligere anonymitet har vært todelt. Jeg har fryktet for represalier ved å offentliggjøre hvem jeg er. I tillegg har det hatt en funksjon å gjøre meg selv både kjønnsløs og aldersløs slik at alle uavhengig av kjønn, alder, etnisitet etc skal kunne identifisere seg med bloggens innhold. Jeg håper og tror at dette vil fortsette. Nå er tiden uansett inne for å “komme ut av skapet”.

Jeg håper boken vil falle i smak. Jeg oppfordrer dere som ønsker å kjøpe til ikke å vente for lenge da opplaget er begrenset.

35 kommentarer
    1. Hei.
      Det var en god nyhet!
      Jeg har fulgt denne bloggen siden høsten-15, altså litt etter at du startet å skrive.
      Du skriver svært godt, både faglig, saklig og rent skriftlig!
      Jeg er en godt voksen person, som fikk mitt livs sjokk den høsten, da en psykolog sa til meg etter fem minutters konsultasjon; det er ikke en psykopat du har levd sammen med da?
      Siden da har jeg prøvd etter beste evne å finne ut av hva jeg har trodd på, levd med -og under- de siste 22 (!) årene. Det har vært et rent helvete å ta inn over seg. Denne bloggen har vært en svært viktig del av min helbredelsesprosess, sammen med medisiner, hauger av fagbøker, noen få, men nære venner – og oppfølging fra en psykolog. Jeg har nok lest alle innleggene her på bloggen minst 5 ganger, og fylt på med kommentarfeltene innimellom.
      Det som gjør denne siden så verdifull- er din saklighet, høye faglige innsikt og anstrengelse for objektivitet. Og det fakta at det er skrevet av en som har vært på “innsiden” av psykopatens minefelt!
      Jeg vil følge siden videre, kjøpe boken og forsette min heling. Jeg vet det vil ta tid, kanskje være med meg resten av livet. Felles barn vil nok bidra til det.
      Skulle jeg ønske meg et tema belyst her, som jeg ikke føler er dekket, er det; hvordan samtaler man med felles barn om “den andre” – uten å sverte den andre forelderen? Har et stort ønske om å samtale med ungdommen om hvordan han/hun har det/ opplever samvær og følelse av å være ivaretatt av den andre forelderen, uten å komme i konflikt med NK som jeg holder svært strengt.
      Synes det lå inne et innlegg om dette en kort stund, som så ble fjernet..? Stemmer det?
      Hilsen tvilling.

    2. Jeg har hele tiden trodd du var en dame, er det lov og spørre om ulike beskrivelser av situasjoner er dine egne?
      Hva er det som gjør at du har et slik engasjement for dette?
      Du hjelper veldig mange, synes det er beundringsverdig.

    3. Tenkte på det nylig, at du skulle gitt ut bok 🙂 Koser meg når jeg leser tekstene dine.
      Jeg vil faktisk gå så langt som å si at jeg synes det er litt koselig å gjennomgå taushetskuren, for den har åpnet en ny verden for meg med givende kunnskap innen psykologi. Istedenfor å gå å vente på livstegn fra min P, nyter jeg stillheten og all kunnskapen jeg nå har oppdaget og suger til meg. Haha.
      For en uke siden brøt jeg ut i gråt foran psykopaten. I dag sitter jeg for meg selv og fniser over hva han har mistet. Nå er han i mine øyne bare komisk.

    4. Så flott at det ble bok! Gratulerer!
      Så kan forhåpentlig mange flere nyttiggjøre seg alle disse forskjellige sidene av problematikken som du så utrolig godt belyser.
      Har lest noen bøker om temaet, men ingen tar det opp både så bredt og dypt som her.
      Spesielt hvordan vi ofre reagerer på P/N er i mye større grad tatt opp her enn andre steder. Det er utrolig viktig å bli kjent med at de mange reaksjoner er vanlige, og at en selv ikke er blitt helt gal. Vanlige reaksjoner på helt uvanlige situasjoner.
      Da får vi “løpe og kjøpe”!

    5. Tøft av deg å stå frem med navn – håper alt går bra i den forbindelse. Og så ble jeg kjempeoverrasket av at det er en mann bak bloggen:) tanken slo meg flere ganger i begynnelsen men slo det vekk som ganske umulig. den gang ei. Godt jobbet:)
      Lykke til med boksalget – ser frem til flere gode innlegg! Ser det utvikler seg med treff i flere byer også – er imponert over jobben du gjør og hvordan det hele utvikler seg. En gang litt inn i fremtiden når jeg er sterkere og har mer energi skal jeg og stille opp for denne saken – opplysningsarbeidet som gjøres er nøkkelen til så mye for så mange.

    6. Psykopater blir beskrevet negativt, men all den tid og energi normale folk bruker på slike mennesker sier jo litt om deres suksess – sånn egentlig. De er ofte attraktive og dominante, altså begavet fra naturens side. Og et fattig følelsesliv? Har det noen gang kommet noe godt ut av å overtenke?

    7. Anonym: en psykopat oppnår suksess ved å manipulere og overkjøre andre. Det er intet imponerende ved det. At mennesker bruker tid på psykopater er fordi de blir bedratt til å tro at det er verdt tiden. En psykopat er ikke begavet fra naturens side, men hemmet. Han/hun mangler både emosjonell og sosial intelligens. Det eneste som virker på en psykopat er den kognitive intelligensen. Den er skjerpet på samme måte som en stum og blind person vil ha en meget velutviklet hørsel. Men det vil alltid komme for en dag at psykopaten er invalid, forstyrret og ond.

    8. Tvilling: takk for ros og for at du har fulgt bloggen i så lang tid.

      Jeg ser at du har vært gjennom noe av en karusell. Er det godt voksne barn du har? Tar de selv initiativet til samtaler? Merker de selv at noe er “annerledes” med far?

      Uten at det er spikret i stein, så tror jeg det er viktig at du har en ærlig og oppriktig samtale med dine barn. Barn av en eller to psykopatiske foreldre bærer ofte med seg en mental bagasje inn i voksenlivet som de ikke forstår. Å ta den samtalen kan få verdifulle brikker til å falle på plass for barna.

      Det finnes tilfeller hvor du ikke bør ta den samtalen. Ett er hvis barna ikke synes å ha lidd noen overlast av deres oppvekst og er lykkelig uvitende om deres opphav, da ser jeg ingen grunn til å forstyrre barnas indre fred. Et annet er hvis barna er manipulert av den psykopatiske forelderen til å tro at det er den andre forelderen som er gal. Du vil ikke komme noen vei hvis så er.

      Det er riktig at jeg skrev en tekst om psykopatiske foreldre. Jeg valgte å trekke den tilbake fordi jeg har slektninger som leser denne bloggen. Men jeg vil finne en måte å bringe temaet på bane.

      Takk for din kommentar 🙂

    9. Anna: de fleste av opplevelsene jeg beskriver er mine egne. Jeg har mange å ta av, tre psykopatiske ekser i tillegg til venner og slektninger. Jeg har vært en magnet på forstyrrede mennesker hele livet.

      Denne innsikten må ut og spres slik at andre kan ha nytte av den, derfor er jeg engasjert. I tillegg har det vært terapi for meg å skrive.

      Takk for oppmuntring 🙂

    10. Viktoria: det er lov å være litt skadefro når du kommer ut av tåka. Nyt kunnskapen du får og hvordan den styrker deg mot manipulasjon og oversvevinger 🙂

    11. Mia11: jeg er ikke like redd lenger. Ja dette med kjønn er jo interessant, vi har alle litt forutinntatthet om hvordan en mann eller kvinne lyder, derfor skaper vi oss et bilde hvis vi ikke har den informasjonen. I en idèell verden hadde vi kanskje ikke vært opptatt av kjønn i det hele tatt, men der er vi ikke ennå.

      Jeg sender nok ut blandet feminin og maskulin energi pga min homoseksualitet og det har kanskje forvirret noen. Men det er jo et helt annet tema. Ja bloggens arbeid vokser, men det viktigste tiltaket er nok hjelpetelefonen og den må vi takke en av bloggens følgere for. Jeg har ikke selv tid til det og hun som tar imot telefonene gjør en kjempejobb. Hvis du i fremtiden ønsker å bidra så kanskje du kan avlaste henne i perioder, når hun trenger ferie 🙂

    12. Har bloggen mange lesere? Ser du en overvekt av kjønn på lesere? Og jeg ble også overrasket over at du er mann, om det er lov å si… Kunne faktisk tenkt meg å hatt et møte med deg… Noen mulighet for at du møter noen av leserene for en prat og deling av erfaringer? Gleder meg veldig til boka… For bloggen har virkelig vært en regelrett åpenbaring …..

    13. Anonym: bloggen har per i dag ca 8000 lesere hvorav ca 4000 “liker” på facebook. Ytterligere 4000 følger bloggen uten å “like”.

      18% mannlige og 82% kvinnelige følgere.

      Den fordelingen sier imidlertid ikke så mye om fordelingen mellom mannlige og kvinnelige psykopater. For eksempel er noen kvinnelige følgere av bloggen her for å finne svar om psykopatiske mødre eller andre kvinnelige slektninger. Motsatt har noen – som jeg – samkjønnede erfaringer. Jeg tror at terskelen for en mann å erkjenne at han er mishandlet – spesielt av kvinner – er noe høyere enn den andre veien. Derfor tror jeg det er flere kvinnelige psykopater enn man får inntrykk av her på bloggen eller i mediene. Men det spiller liten rolle, her skal alle føle seg velkommen.

      Hvis du ønsker å møte meg og andre likesinnede så kan du melde deg på en kurskveld. Vi har allerede hatt en hyggelig kurskveld i Oslo. Neste står for dør i Bodø den 27. april. Det blir antakelig en til i Oslo på forsommeren. Jeg vet ikke hvor du bor i landet eller om det passer deg, men foreløpig er det den eneste måten å møte meg personlig.

      Hyggelig at du gleder deg til boken og at bloggen har hjulpet deg 🙂

    14. Det er en bok som heter “Human magnet syndrom” den skal jeg lese. Har selv vært en mangnet for forstyrrede mennesker hele livet, til slutt ble det så vanlig at jeg oppsøkte de selv.
      Nå jobber jeg for og bryte det.

    15. Så flott at du gir ut bok. Den skal jeg kjøpe – og anbefale til de jeg kjenner som kan ha nytte av å lese den. Jeg er så glad for at jeg fant denne siden her da livet mitt raste sammen i en periode for et år siden. Nå ser livet mitt helt annerledes ut! 🙂 Selvbildet er mye bedre, og jeg er mye mer bevisst på hvilke relasjoner som er sunne for meg.
      Det er så mange erfaringer jeg gjerne skulle ha satt ord på og bidratt med her, men jeg vegrer meg for å skrive ting som kan gjøre at familie og venner kan forstå at det er jeg som har skrevet det. Jeg spør meg selv om hvorfor jeg er redd for å bli gjenkjent. For det første har vel ikke dem det gjelder såpass selvinnsikt at de oppsøker informasjon om dette temaet. For det andre er jeg egentlig ikke redd for at de skal få vite hva hva jeg mener. Så hvorfor tør jeg ikke å skrive mer? Er det flere her som har det slik?
      Jeg håper boken din når ut til mange og at enda flere kan få den hjelpen de trenger! Fortsett å skrive! 🙂

    16. Gratulerer så mye med bok utgivelse! Bra jobba, den kommer mange til å få glede av. 😃
      Jeg ble veldig overraskende du var en mann, var så sikker på at det var en voksen dame.. historiene, følelsen, opplevelsene og tankene du skriver om er så identifiserbare med mine egne. Uten bloggen din og svarene som du gir ville jeg og sikkert mange med meg vært i tåken så mye lengre.
      Tusen takk for at du deler og bruker tiden din på dette.

    17. Så flott at det blir kurskveld i Oslo. Da kommer jeg. Lykke til med salget av boka. Du burde bli gjest på Skavland!

    18. Bogforfatter – Stort TILLYKKE med udgivelsen 🙂 Er kommentar-sporene fra os mon med? Jeg var &så meget overrasket over at du er en mand. Ikke at det ændrer noget, overhovedet, men interessant! Kan du ikke også udgive bogen i Danmark? Et nabo-lands-projekt… 😉

    19. Er medavhengig og sjølvutslettende det samme?
      Slit med å tru på at folk virkelig er så onde..
      Eg hadde heller aldri trudd at det var ein mann som sto bak bloggen, men stussa litt da du skreiv om den sykkelturen. 🙂
      Eg vil gjerne kjøpe boka. Håpar det blir ein kjempesuksess og at det når ut til folket.

    20. silly: det ligger mye selvutslettelse i medavhengighet fordi man gir og gir og gir, nesten til man stuper. Men det ligger ikke et ønske om selvutslettelse i det. Tvert i mot, den medavhengige vil gjerne elskes tilbake og bekreftes for alt han/hun gjør.

      Takk for at du vil kjøpe boka 🙂

    21. Anonym21: Takk. Kommentarene er dessverre ikke med i denne omgang. Det ville kreve en mye tykkere bok. Boken utgis ikke oversatt til dansk, men den er tilgjengelig for dansker via felles skandinaviske nettbutikker for eksempel cdon.dk.

    22. My: kjønnskamp samt både konservative og liberale krefter forsøker å få oss til å tro at menn og kvinner er meget ulike. Det stemmer ikke. Stort sett reagerer vi likt, derfor er det identifiserbart. Takk for at du leser 🙂

    23. Fast leser: kanskje du finner mot og inspirasjon til å fortelle din historie etterhvert. Å se andre skrive gir ofte lyst til selv å skrive. Det er også fin terapi i å få opplevelser ned i en tekst. Her i kommentarfeltet har du en fin mulighet til ikke bare å offentliggjøre dine tekster men også få dine tanker bekreftet av andre. Jeg tror mange har det som deg at man synes det er både flaut og skummelt å øse av sitt innerste indre. Jeg hadde det slik selv. Men forsøk å publisere en liten historie så skal du se at i stedet for å være skremmende så vil det føles oppløftende. Lykke til 🙂

    24. Anna: “til slutt ble det så vanlig at jeg oppsøkte det selv”.

      Der sier du noe. Det normale blir skummelt og det forstyrrede blir trygt. Men når vi begynner å lege oss selv, så vil vi tiltrekke oss normale mennesker og bli vant til en ny standard. Dette skjer gradvis. Etter fem eller ti år vil vi se tilbake på den type mennesker vi tidligere pleiet omgang med og tenke “wow, tenk at jeg syntes det var normalt”.

      Lykke til 🙂

    25. Så fantastisk god nyhet. Å få samlet denne bloggens artikler mellom to permer er en drøm jeg har hatt lenge. Faktisk har jeg skrevet ut flere av tekstene i papirform – fordi de har hatt så stor verdi og betydning for meg.
      Jeg kom over denne bloggen høsten 2015. På det tidspunktet begynte jeg å fatte mistanke om at min eks var narsissist, og jeg googlet “narsissistisk/usunn partner”. Bloggen var et funn. Den har vært min følgesvenn i halvannet år nå – og har hatt alt å si for min helning.
      Jeg har bidratt lite med kommentarer – mest fordi jeg har en travel hverdag og lite tid til overs. Jeg har imidlertid hatt stort utbytte av dialogene mellom bloggens forfatter og alle trofaste lesere som har delt fra sine liv.
      Da jeg kom over bloggen var jeg fullstendig nedbrutt. Kunnskap og tid har etter hvert løftet meg opp, og i dag har jeg det faktisk veldig bra. Det trodde jeg ikke var mulig for halvannet år siden! På det tidspunktet opplevde jeg å ha mistet meg selv – og at livet i seg selv var tappet for mening.
      Kjære bloggforfatter: Du gjør en formidabel innsats for mange mennesker. Håper du får solgt mange bøker. Selv skal jeg bestille den via min lokale bokhandel, samt be biblioteket om å ta den inn.
      Håper snøballen fortsetter å rulle – slik at enda flere mennesker “våkner opp” og tar livet sitt tilbake. Som en leser skrev over her: Bloggens forfatter skulle ha vært gjest hos Skavlan – i beste sendetid…!

    26. På vei opp: tusen takk for veldig gode ord. Jeg kan nesten ikke fatte at bloggen har betydd så mye for noen.

      Takk for at du støtter, leser og promoterer boken 🙂

    27. I går kom boka i posten og jeg begynte å lese litt her og der. Det går opp for meg hva jeg er blitt utsatt for – enda mer når jeg har boka foran meg. Selv om det er tøft å lese og tårene siler innimellom så tror jeg boka er et viktig bidrag til at jeg kommer meg videre. Tusen takk!

    28. Tinna: selv takk for at du kjøpte boken, jeg håper du blir fornøyd.

      Ja jeg er enig. Ihvertfall får jeg selv en helt annen opplevelse av budskapet i en håndfast bok enn på en skjerm. Jeg håper det blir forløsende for deg å lese, selv om det også er fryktelig tungt.

    29. Det er så godt for en skadet sjel efter ett langt liv med en psykopat og få være her og lese og lære om dette . Dette er det beste som kunne hjelpe meg . Tusen Takk og boken er bestilt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg